O rodnoj ravnopravnosti učili smo sa srednjoškolkama i srednjoškolcima iz Inđije
Edukativne radionice u srednjim školama idealna su prilika za učenice i učenike da čuju nešto novo i korisno, a da nisu teme iz njihovih klasičnih predmeta, ponekad zastarelih kurikuluma ili bez osvrta na aktivno građanstvo. Tako je u ponedeljak, dana 31.10.2022. održana radionica pod nazivom “Ogledalo roda”, u srednjoj školi “Dr Đorđe Natošević” iz Inđije. Radionicu su vodile naše alumnistkinje Nevena Bjeljac i Ljiljana Kostadinović, a o atmosferi i uspešnosti ovog procesa nešto više možete saznati u nastavku.
Edukativne radionice u srednjim školama su idealna prilika za učenice i učenike da čuju nešto novo, a da nisu teme iz njihovih klasičnih predmeta, ponekad zastraleih kurikuluma ili bez osvrta na aktivno građanstvo. Tako je u ponedeljak, dana 31.10.2022. održana radionica pod nazivom “Ogledalo roda”, u srednjoj školi “Dr Đorđe Natošević” iz inđije.
Učenice/i škole su imali priliku da prisustvuju predavanju o rodnoj ravnopravnosti, kao i da u timovima prođu kroz kratku vežbu o prevenciji rodno zasnovanog nasilja. Pre predavanja, učenici su prošli kratku igricu upoznavanja gde su govorili svoja imena, zatim reč koja ih opisuje i osobinu koja ih opisuje. Ovo je čest “ice-breaker” (iliti, igrica za probijanje leda među mladima) i svedoči značaju integrisanja metoda i alata iz neformalnog obrazovanja (NFE) u formalne okvire, odnosno učionicu.






Ravnopravnost i jednakost – razlike i različitosti…
Predavanje je započeto objašnjavanjem pojmova poput rodne ravnopravnosti, rodne jednakosti i feminizma, a predavačice su se osvrnule i na neke stereotipne slike o samoj društvenoj pojavi (odnosno, u njenom češćem obliku neravnopravnosti). Nakon završetka predavanja, učenici su podeljeni u timove gde je svaka grupa dobila zadatak da navede neke primere slučajeva nasilja ili diskriminacije koje je zasnovano na rodnoj podeli, a kroz konverzaciju, zajedno sa učenicima, predavačice su pričale i o njihovim potencijalnim rešenjima i transformaciji društva.


Rad timova bio je veoma produktivan kako se može videti i na fotografijama koje delimo sa vama, a po završetku segmenta o rodnom nasilju, predavačice su predložile učenicama/ima da osnuju školski tim za rodnu ravnopravnost. Nadamo se da ideja zaživeti i da će u nju biti uključen što veći broj mladih liderki i lidera!
Kako nam prenose, predavačice su bile oduševljene učešćem prisutnih učenica/ka, a činilo se da su i svi prisutni, kada je zvono zazvonilo i kada se aktivnost privela kraju, napustili učionicu sa povećom dozom zadovoljstva i novostečenog znanja.
—
Projekat “Mlade žene imaju prednost” koji sprovodi ARKA Fondacija podržan je od strane Reactor-a – Research in Action i njihovih partnera, a u okviru četvorogodišnje akcije “Furthering Gender Equality through the EU Accession Process” finansirane od strane Evropske unije i Švedske agencija za međunarodni razvoj i saradnju (Sida).
Sadržaj ove objave odgovornost je isključivo ARKA Fondacije i nužno ne odražava stavove Evropske unije niti Švedske agencije za međunarodni razvoj i saradnju (Sida).